lat

За шта су гласали Београђани?


ПОДЕЛИТЕ:

Aуторски текст професора Бодина Старчевића за Данас

Ових дана, навршило се 100 дана од успостављања нове београдске власти након мартовских избора.

Иако је јавност имала прилику да новог градоначелника, др Зорана Радојичића види веома ретко, он сам је изјавио како ради „24 х дневно“. Чудна изјава за једног доктора медицине, који би требало да зна како људски организам функционише. Но и без присуства др Радојичића на јавним местима у улози градоначелника, на први поглед, рекло би се да градској власти, као и прошлој, послови иду веома добро. Ради се: кранови на све стране, улице се раскопавају, Славија само што није готова – по трећи пут у својој бесконачности. Да ли је баш тако?

При ступању на дужност, нови градоначелник је похвалио дотадашњи учинак власти СНС-а, изјаснивши се за континуитет. И заиста, континуитет је настављен, а нарушио га је једино др Радојичић постављањем кућице за птице, потврђујући тако додатно своју хуманост. Нова – стара власт наставила је да ради на пројекту „јарбол“, који је истина са првобитно планираних 120 м скраћен на 80, али ово скраћење за 1/3 није смањило и његову енормну цену. Пројекат „гондола“ фигурира и даље. Градилиште „Београда на води“ се проширује, а у прве две наводно завршене зграде усељени су први станари, мада их нико није видео, чуо, нити упознао, јер се чини да имају неку чудну навику да спавају на неком другом месту.

Континуитет насиља над Београдом и грађанима огледа се на сваком кораку. Приватни интерес власника „Београда на води“, насилно преименован у јавни интерес, узима све већи данак. У току лета, затворена је главна железничка станица, а путници су сатерани на неусловне локације незавршене станице у Прокопу и омаленог, одавно одслуженог објекта у Топчидеру, који су лоше повезани са центром града. Због тога, ко год је у могућности, превоз железницом заобилази у широком луку. Слично се спрема и аутобуској станици, чији простор све више сужава градилиште „Београда на води“. Најављена је изградња привременог монтажног објекта аутобуске станице, док изградња нове станице у блоку 42 није одмакла даље од прве ископине багера у фебруару, када је неколико дана пре градских избора, на тој снегом прекривеној ледини свечано објављена и започела њена изградња.

Заменик градоначелника Београда а фактички његов први човек Горан Весић, пронашао је оригиналан начин за опхођење с јавношћу и суочавање са све чешћим непријатним питањима грађана. Изједначавајући намере власти са изборним резултатима, Весићев најчешћи одговор је: „Београђани су за то гласали“. Из његове реакције, произлази да су Београђани изгласали да немају железничку и аутобуску станицу, али је формирано ново јавно комунално предузеће Београдски метро и воз , иако метро није ни на видику; остали смо без ПКБ-а који је продат под сумњивим околностима, али ћемо имати јарбол и гондолу; болнице су нам у очајном стању, али се новац расипа шаком и капом на непотребне пројекте; трећина аутобуса ГСП-а се распада од старости, али се и они који су још увек били под гаранцијом на боју, фарбају из жутог у црвено. По Весићу, све су то Београђани сами тражили и изгласали.

Посебну част, нова градска власт указала је 2019. години са чиме се не може поредити ниједна година до сада нити било која друга власт. Постављање новогодишње расвете започело је овог пута почетком септембра, а за расвету је издвојено око 350 милиона чиме је оборен и прошлогодишњи рекорд. Тако овог пута можемо да очекујемо не само најскупљу пластичну јелку на планети, већ и у целом свемиру.

Београдска власт у претходном мандату „прославила се“ беспотребно дугим роковима за готово сваки инфраструктурни пројекат, док смо као резултат редовно имали лоше изведене и незавршене радове. Листа промашених пројеката је предуга: упропашћени су Цветни трг и Скадарлија, на Славији није решен главни саобраћајни проблем, али је зато никла прескупа фонтана, радови на реконструкцији Косанчићевог венца трајали су две године, а учинак по станаре овог краја је погубан јер се по постављеном камену не може ходати, итд…

Нова власт је наставила са инфраструктурним радовима на исти начин. Дозволила је да пука замена неколико десетина поломљених мермерних плоча у Кнез Михаиловој траје месецима, а реконструкција 42 степеника у оквиру Малог степеништа на Калемегдану 10 месеци. Иако је већ одавно завршена реконструкција Споменика захвалности Француској на Калемегдану која је трајала месецима, ограда још увек стоји и споменику се не може прићи. Уз велику помпу, отпочели су радови на реконструкцији Трга републике чији је рок за завршетак 420 дана. Настављено је са бесмисленим и штетним затварањем саобраћаја на Варош капији: улице Вука Караџића и Топличин венац се претварају у пешачку зону, уз смешно образложење Горана Весића да се ради „о повезивању Кнез Михаилове са Косанчићевим венцем и реком Савом због туриста“, као да то и до сада није било могуће тротоаром! Рок за извођење прве фазе ових радова је 280 дана, а онда следи обетоњавање парка на Топличином венцу, који ће, према представљеном пројекту, од парка постати нешто попут распадајућег бетонског платоа на Славији.

Док јавност може да види да се на Тргу републике готово свакодневно појављује тек неколико радника, радови на Топличином венцу су започели пре неколико дана и то без грађевинске дозволе, јер је градски Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове донео Закључак којим је одбацио захтев Секретаријата за саобраћај за издавање решења о одобрењу за извођење радова на реконструкцији. То није била препрека да се на Топличином венцу, у делу од хотела „Палас“ до Поп Лукине, саобраћај затвори фингираним радовима Београдског водовода и то на основу лажног налога, упркос протестима грађана и да се отпочне са реконструкцијом улице.

Ипак, све још није толико црно док СНС власт не почне да гради тунеле и метро. Поучени искуством, с правом можемо да стрепимо да ће то бити права опасност по животе великог броја грађана. Још када нам над главама буду летели Вулинови невидљиви авиони и Вучићеви летећи аутомобили, ко преживи – причаће.

ПРАТИТЕ НАС

СТОП МЕДИЈСКОМ МРАКУ!

Преузмите бесплатну
мобилну апликацију са Play Store или App store продавнице

КАТЕГОРИЈЕ